2012. december 14., péntek

Az új média és az írástudás új formái

Meg kell tanulnunk, hogy a közvélemény nem feltétlenül lesz tájékozottabb attól, hogy az információ nagy mennyiségben és könnyen elérhető. Ez a helyzet sokkal inkább meg-nehezíti, hogy megtaláljuk a megbízható jelet a vélemények tengerében, miközben az emberek az olyan információkhoz vonzódnak, amelyek már meglevő nézeteiket támasztják alá, s ezeknek az elérhetőségét az új információs technológiák virtuálisan garantálják, sőt, könnyen megtalálhatóvá is teszik (Ginsparg, 2007).

Nincsen olyan egyetlen, mindenható írástudás (vagy műveltség), amely mindenkinek kielégítené az igényeit, vagy amely egy-egy szakember egész életútján megfelelőnek bizonyulna. A fogalmakat újra és újra tisztáznunk kell, és folyamatosan friss elsajátítandó kompetenciákat kell megjelölnünk annak függvényében, ahogy a világ – és különösen az információs környezet – megváltozik. Távlatokban gondolkodva az írástudás különböző formáinak szerepét abban láthatjuk, hogy végeredményben a tudás új mintáit, eljárásait és módozatait segítenek összekapcsolni a tudás hagyományos eszközeivel, hidakat teremtve a tudás korábbi és az új világ közé (Csepeli, 2008).

Koltay Tibor cikke.
MAGYAR PEDAGÓGIA 110. évf. 4. szám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése