2012. január 1., vasárnap

A fővárosi gyerekek inkább küzdhetnek tanulási zavarral

Évről évre nő a tanulási zavarral küzdő gyermekek száma, és a szakemberek szerint a tendencia nem változik, ugyanakkor az írás, olvasás, számolás zavarokkal küzdő fiatalok közül egyre többen kerülnek be a felsőoktatásba. 
 
Az ország egyik legelismertebb egyetemén, az ELTE Jogtudományi Karán éppen egy mesterképzéses csoport az órakezdésre vár. Egy kisebb beszélgető társaság szétröppen, mikor belép a terembe a csinos és okos lány, akit nevezzünk el Évának. Éva többször felszólal órákon, kérdez és válaszol is, ha kell, angol középfokú nyelvvizsgája van, és nemzetközi alapképzéses diplomája. A csoporttársaknak mégis hirtelen sürgős tennivalója akad, amikor a lány megjelenik. Van, aki kunyerálónak, kéregetőnek nevezi, van, aki egyszerűen lustának és szemtelennek tartja, s olyan is van, aki tudja Éváról, hogy diszgráfiás. Azért kéri el a csoporttársai jegyzeteit, mert lemarad, nem tudja leírni az órán elhangzottakat. A segítőkész kisebbséggel sem mindig könnyebb, hiszen a kézírást is nehezen olvassa. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése