(Grafológiai tárgyú cikk 1946-ból - nem épp tudományos igényű, úgyhogy csak érdekességképpen olvasandó.)
Legutóbbi közleményünkben rámutattunk a vonalvezetés
rendkívüli jelentőségére az írás formanívójának megállapításánál és a
grafológiai analízis felépítésénél.
Ebben és a következő közleményünkben a
vonalvezetés multkor részletezett főformáival, a füzéres, boltives,
kettősívelésű, szögletes és fonalas vonalvezetéssel fogunk részletesen
foglalkozni.
Legkedvezőbb megítélés alá a füzéres (girlandos) írásforma
esik. A füzéresen írók rendszerint jóindulatú emberek. A betűalakok nyitottsága
nyíltszívűségre, jóságra, közlékenységre, emberszeretetre enged következtetni.
Őszinteség és nagy szociális érzék nyilvánul meg a füzéres írásban, ha az magas
formanívójó. Az alacsony formanívójú girlandos írásból arra következtethetünk,
hogy írója nem jó munkaerő. Hamar kifárad. A hangulatok embere és könnyebben
befolyásolható. Füzéresen ír a társaságbeli szépfiú is, aki a léhaságot és
könnyedséget szereti, füzéresen írnak akik félvállról veszik az életet. Az
egészen mély girlandok a depressziót, a letargiát jelentik.
A boltíves vonalvezetés, az árkádok, a zárkózott embert
jellemzik. Irójuk rendszerint emberkerülő vagy legalább is nem érzi jól magát a
hangos társaságban. Közvetlenség, nyíltság hiánya, sznobizmus nyilvánulnak meg
az árkádos írásban. A bűnözők és szélhámosok nagyrésze ezt az írás-típust
használja. (Az egészen nagystílű szélhámosok, akik remekül alakítják a nyilt és
őszinte ember szerepét néha még öntudatlanul is ezt a girlandos írásformát
veszik fel, mert megérzik, hogy ez jobban elleplezi igazi énjüket.)
Míg a füzéresen író a szellemi áramlatok számára áll nyitva
és minden szépet örömmel fogad, a boltívesen író materialista. A szeméremnek
jele az árkád. Apácák írásában még az alsó zónában is gyakran jelentkeznek
árkádok ami a prüderia legbiztosabb jele. Az alsó zónában, vagy végződésekben
jelentkező boltívek az alattomosságot jelentik.
Bárdi János
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése