2012. szeptember 9., vasárnap

Balkezesség: A kezesség fokozatai, kéztartások

Még a közelmúltban is szorgalmazták a tanítóképzőkben az átszoktatást, így a tanító nénik a tanult ismereteik szerint jártak el, amikor a gyermekeket a jobbkezes írásra kötelezték. A módszereket már vitatni lehet.

A balkezes gyermek nagyon nehéz helyzetbe kerül, mert éppen elég nagy feladat számára az, hogy kikerülve a játékok birodalmából, viszonylag gyorsan meg kell tanulnia írni-olvasni. Eközben a megbolygatott kézpreferencia miatt azt sem tudja, hogy merre van a bal, illetve a jobb irány; a kéz- és papírtartásról már nem is beszélve.

Az óvodáknak kiemelten fontos szerepük van abban, hogy a kezesség kérdését időben kezelni tudják, megelőzve ezzel a jövőbeli problémák kialakulását.

Amennyiben a domináns kézhasználat az iskolába kerülést megelőző évben még nem alakult ki biztosan a gyermeknél, javasolhatják a szülőknek, hogy vigyék el gyermeküket szakemberhez, ahol megállapítják a kezességet, és szükség esetén erősítik a domináns kezet. Az iskolaérettség egyik fontos feltétele teljesül e probléma megoldásával. A megfelelő test- és írószertartás elsajátítása szintén erre az időszakra esik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése