2012. április 29., vasárnap

Írástanulási nehézségek

Az írást – akárcsak a mozgást, a táncot, a zenét, a képzőművészetet – funkcióján túl, expresszív megnyilvánulásként is felfoghatjuk és értékelhetjük.

Vannak olyan esetek, különösen az V–X. Osztályban, amikor mind a gyermek (diák), mind a szülő rádöbben, hogy a diák valamiért nem tud úgy teljesíteni, ahogyan azt képességei és adott lehetőségei szerint a szülők elvárnák tőle. A szülők rádöbbennnek, hogy gyermekük bizonyos órákról sorozatosan ellóg, több tantárgyból is bukásra áll, netán nem mond igazat.

De azt nem tudja a szülő, hogy valójában gyermeke sem ismeri tetteinek valódi okát, csupán azt érzi, hogy valami nem úgy megy, ahogyan azt ő is szeretné… Ezért dühös lesz önmagára, bűntudata, szégyenérzete támad kiváltképpen a szülők előtt (feltéve, hogy a gyermek szereti szüleit).

Panaszkodások sorozata után és eredményeinek, magatartásának láttán (általában a pedagógus javaslatára) a szülők szakemberhez viszik a problémássá vált diákot, s a szakember azt közli velük, hogy: „írástanulási nehézséggel vagy az írásképtelenség fiziológiai/vagy neurológiai zavaraival” állnak szemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése