A
globalizáció, az internet széles körű használata, a tömegkommunikációs
média, az információs és kommunikációs technológiák, valamint a
telekommunikáció konvergenciája újradefiniálják és a jövőben is
megváltoztatják az írástudás természetét és tartalmát. Szükség van tehát
arra, hogy ismerjük az írástudás új formáit (IRA 2009). Ezeknek a
formáknak a bemutatása a diagnózis része, egyúttal a terápia kezdetét is
jelenti azonban, elsősorban azzal, hogy intellektuális keretet ad a
további vizsgálatoknak és a módszerek kidolgozásának. Az írástudás új
formái sokféleképpen közelíthetők meg, és sokféle, vitára okot adó
értelmezésük létezik. Mindenesetre a digitális technológiák gyors
fejlődése által kiváltott társadalmi változások eredményeként láttak
napvilágot (Andretta 2005), és még jóval az új média elterjedése előtt
megjelent annak szükségessége, hogy legyenek kompetens, tájékozott és az
egész életen át tartó tanulásra képes információhasználók (Coiro et al. 2008). Ez a szükséglet az anyanyelv-pedagógia elé is állít feladatokat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése