2012. április 25., szerda

Kérdések és válaszok az írástudás új formáiról

A globalizáció, az internet széles körű használata, a tömegkommunikációs média, az információs és kommunikációs technológiák, valamint a telekommunikáció konvergenciája újradefiniálják és a jövőben is megváltoztatják az írástudás természetét és tartalmát. Szükség van tehát arra, hogy ismerjük az írástudás új formáit (IRA 2009). Ezeknek a formáknak a bemutatása a diagnózis része, egyúttal a terápia kezdetét is jelenti azonban, elsősorban azzal, hogy intellektuális keretet ad a további vizsgálatoknak és a módszerek kidolgozásának. Az írástudás új formái sokféleképpen közelíthetők meg, és sokféle, vitára okot adó értelmezésük létezik. Mindenesetre a digitális technológiák gyors fejlődése által kiváltott társadalmi változások eredményeként láttak napvilágot (Andretta 2005), és még jóval az új média elterjedése előtt megjelent annak szükségessége, hogy legyenek kompetens, tájékozott és az egész életen át tartó tanulásra képes információhasználók (Coiro et al. 2008). Ez a szükséglet az anyanyelv-pedagógia elé is állít feladatokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése