2014. március 13., csütörtök

A nagy választék könnyen boldogtalansághoz vezet

Egy amerikai kísérletben egy kóstoló pulthoz 6 különböző lekvárt készítettek elő, míg egy másik asztalon később 26 fajta közül lehetett választani. A kísérlet során ugyan többen mentek oda az üzlet nagyobb kínálattal felszerelt lekvárosstandjához, mégis többen vásároltak a kóstolást követően annak a csoportnak a tagjai közül, akik a kisebb választékot próbálták ki. Egyszerűbb volt ugyanis a döntés és kisebb a hibázás, a megbánás  lehetősége. 

A növekvő választék miatt ráadásul túl sok energiát és időt kell fektetnünk egy-egy döntés meghozatalába, elég csak arra gondolnunk, milyen zavarba ejtő kiválasztanunk például a megfelelő falfestéket, vagy éppen pénzügyi szolgáltatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése